Švajčiarsko: Coaz Hütte 2610 m n.m.

18.02.2011
lvajciarsko-coaz-hutte-2610-m-n-m-

Coaz Hütte sa nachádza v údolí Roseg Tall, do ktorého sa dostanete z Pontresiny. Chata je v zime najlepšie dostupná z vrcholovej stanice lyžiarskeho strediska Corvatch 3303 m n.m., kde sa nedávno odohrali freeridové preteky série FWT. Cesta ku Coaz je kombináciou jazdy vo voľnom teréne a mierneho šľapania (pre tých, ktorý si chcú ušetriť sily na prípadné ďalšie výstupy od Coaz Hütte (Il Chapütschin 3386 m n.m., Piz Glüschaint 3593 m n.m., La Sella 3584 m n.m. a 3564 m n.m., atď.)

Druhá možnosť je priamo z údolia Roseg Tall okolo jazera Lej da Vadret. Až po jazero je skoro vždy prešliapaný chodník. Výstup od jazera po Coaz je považovaný za dosť nebezpečný, nakoľko treba skoro celý čas traverzovať v prudkom svahu s častými lavínami. Keďže už mesiac nesnežilo a podmienky sa zdali viac ako bezpečné, zvolil som túto druhú možnosť. Počasie ešte držalo, teplota okolo 0°C, nádherné jarné počasie v polovici februára..:-) Až do výšky zhruba 2400 m n.m. bol jarný firn... ďalej už nádherný prašan. Cesta od jediného hotela v doline (Roseggletscher Hotel) trvá ku Coaz Hütte 2,5 hod.

Coaz Hütte je až do marca zavretá a je sprístupnený iba Winterraum, ktorý sa mi zdal viac ako luxusne zariadený... pec, riad, ustlané postele s navlečenými perinami. Len drevo si treba priniesť z pod chaty, kde je prístup dosť zafúkaný. Nakoľko sa počasie začalo rapídne meniť, zvolil som tú istú cestu späť . Prašan bol bez zmeny, ale jarný firn už totálne primrznutý. V spodnej časti, pri zjazde k jazeru, treba dávať pozor na veľké kamene pod snehom!!! Načasovanie tejto túry bolo ideálne, lebo ešte v ten večer začalo snežiť... A sneží už dva dni. Uvidíme, čo nám to prinesie...

Ja dúfam, že aspoň 70 cm nového prachu. :-)

Miro

Fotky Švajčiarsko: Coaz Hütte 2610 m n.m.