Valtellina supertrail - Monte Padrio

01.08.2015
valtellina-supertrail-monte-padrio

Taliansko - Valtellina - Tirano - Monte Padrio

Už to budú pomaly dva roky tomu čo som v jeden pekný septembrový deň na horskom bicykli zablúdil na legendárne Mortirolo a následne pre mňa objavil úžasnú bajkovú lahôdku - Tornantissimu. Tento upravený zjazd naozaj úctyhodných parametrov ma oslovil natoľko, že keď som si všimol na úvodnej informačnej tabuli informáciu o tom, že v údolí Valtellina v okolí mestečka Tirano sú ďalšie štyri podobné trasy tak som sa rozhodol ich postupne prejsť všetky.

Nenápadný kopček medzi Tiranom a lyžiarskym strediskom Apricou s názvom Monte Padrio bol posledným piatym zjazdom zo spomínanej informačnej tabule. Nemal som informáciu o najideálnejšej výstupovej trase a tak som sa hore premotal asfaltkami z mestečka Tirano. Úzke asfaltky v hustom ihličnatom lese boli celkom príjemné. Pod Padriom som našiel informačnú tabuľu z ktorej som sa dozvedel všetko potrebné k ďalšiemu zjazdu do série.

Aj keď zjazd začína pod vrcholom hôľnatého kopčeka, rozhodol som sa vyšlapať až na vrchol a rozhodne sa oplatilo. Najkrajší zjazd z celého výletu bol práve ten úsek z vrcholu na začiatok značeného zjazdu.

Potom už nasledoval vyznačený zjazd rôznorodým terénom až dole do údolia Valtelliny. Pekné úseky striedali menej záživnejšie, tento výlet sa rozhodne nedá porovnávať s vysokohorskými túrami napríklad v okolí Stelvia ale vzhľadom na daždivé počasie to bola pre mňa dobrá alternatíva.

Zatiaľ čo bajkové túry v neďalekom Livignu končia vo výške 1800v.m. na tejto túre som sa spustil až do výšky len niečo nad 300 v.m. Aj napriek prehánkam bolo pekne teplúčko a tak sa podarilo aj tento deň využiť naplno.

Monte_Padrio_zjazd_-_samospúšť

Na záver ešte krátke zhodnotenie kompletnej zbierky zjazdov:

To najlepšie som zažil na začiatku - Mortirolo a La Tornantissima

Pre našinca je zaujímavé absolvovať aj Col dAnzanu, ale pozor treba kvalitný celoodpružený bajk :)

La Grosina - samotný zjazd v spojení s okruhom akým som ho absolvoval je veľká a zaujímavá túra, zjazd samotný je však len priemer.

Schiazera - tu sú ešte možnosti ako to natiahnuť a spraviť z toho ozaj cennú túru, samotný zjazd tiež len priemer.

Monte Padrio je najslabšia túra spomedzi piatich spomínaných, v superpočasí sa jazdia iné veci a v inej nadmorskej výške...

Fotky Valtellina supertrail - Monte Padrio

RE: Valtellina supertrail - Monte Padrio
Jano 01.08.2015
Martin, prve co ma napadlo, co by s tymi Trial cestickami spravil TANAP. Jedina fotka by ukazala, ZAKAZ ! Este dobre, ze Slovensko je nie cela Europa.

Martin 02.08.2015
Janko, my sme to Slovensko vyriešili po svojom... ja len že - St.Moritz pozdravuje Mníchov...