Val Poschiavo MTB - San Romerio

02.07.2020
val-poschiavo-mtb-san-romerio

Švajčiarsko - Graubünden - St.Moritz - Berninapass - Val Poschiavo

Túto túru som našiel na nete ako oficiálne dielo miestneho turistického združenia. Je inšpirované starými traverzovými chodníčkami v strmom svahu nad dolinou a Lagom di Poschiavo. Vybral som sa na ňu cez deň keď predpoveď nebola priaznivá a tak fotky mi chýbajú práve z toho najkrajšieho úseku kde som utekal pred dažďom. Auto som nechal už tradične na parkovisku Sfazú. tento ťah mi ale zabránil v možnosti pokračovať traverzom až do Tirána. Návrat hore by už bol potom moc dlhý...

á_už_ho_vidím!_-_San_Romerio

San Romerio trail začína oficiálne v Poschiave. Až tam budete neobíďte námestie. Pekne tam je. Najprv na bajkerov čaká dlhý výšlap po asfalte ktorý sa neskôr zmení na kvalitnú šotolinu. Po nabratí výšky (najvyššie nastúpate cca do výšky 1900m.n.m.) už na vás čaká to prečo ste tu: singltrail. Väčšinou bol ľahký jednoduchý veď kopíruje starý jarok vyrobený na privádzanie vody na pasienky ale neskôr prichádzajú aj výživné a ťažšie pekné úseky.

červený_Unesco_vláčik_v_protisvahu

V tých najkrajších miestach mi ale začalo kropiť a tak som sa ponáhľal, že na fotenie času nebolo. San Romerio je stará usadlosť s kostolíkom. Dnes už prebudovaná na poskytovnaie služieb turistom. Je tam pekne a oplatí sa zastaviť aspoň na doplnenie tekutín.

pohľad_z_protisvahu,_San_Romerio_v_krúžku

výhľady_na_jazero

Dalo by sa v traverze pokračovať aj ďalej ale stále hroziaci dážď a míňajúci sa čas ma prinútil zjazdovať dole ku jazeru. Pri návrate do Poschiava som zvolil turistický chodník vedúci po brehu Lago di Poschiavo ktorý je pre bajkerov zakázaný ale samozrejme o to viac je zaujímavejší ako varianta po hlavnej frekventovanej ceste. Nebolo to veľa ludí tak som to riskol. Pri stretnutiach z chodcami som ale na chvíľu vždy zosadol a tlačil.

ten_chlapík_z_Poschiava_nebol_moc_zhovorčivý

Val Poschiavo je síce ešte švajčiarske územie ale obývané je už talianskym obyvateľstvom ktoré hovorí svojím vlastným talianskym dialektom. Celá oblasť žije hlavne z turizmu a najväčšou atrakciou je tu samozrejme okrem prírody historická železnica tzv Rhétische Bahn ktorá je technická pamiatka UNESCO. Trať vedie až do talianskeho Tirána ktoré je 450m.n.m. a má teplé podnebie. Vláčikom sa z neho dostanete za pomerne krátky čas až na Berninapass do výšky 2300m.n.m.