Skialpový Piz Chantun nad Val da Fain

24.01.2023
skialpovy-piz-chantun-nad-val-da-fain

Švajčiarsko - Horný Engadin - Pontresina - Berninapass - 5.1.2023

Štartujem z parkoviska pri dolnej stanici lanovky na Lagalb. Najprv ma čaká stúpanie z Val Minor smerom Piz Alv rovnakoa ko pre dpár dňami, nepokračujem ale na vrchol ale prehupnem sa cez hrebeň a traverzujem masív Piz Minor s následným zjazdom do Val d aFain. Tu prei salaši prechádzam po mostíku cez potok a nalepujem pásy.

Pri nedávnej túre na Piz Alv som si totiž všimol stopy vedúce na pre mňa neznámy vrchol na druhej strane doliny. Až pri podrobnejšom prieskume mapy som našiel jeho meno: Piz Chantun 2973m.

Stopa síce je prešlapaná ale v strmších úsekoch je už celkom ľadová a tak miestami musím z nej von. Podklad je tu prevážne trávnatý a aj preo sa tu už dá podnikať aj napriek tomu že snehu zatiaľ ni ej emoc veľa.

Po strmšom úseku sa terén zmierňuje a prichádza záverečný výšvih na vrchol. V tomto prípade sa dá s lyžami až hore. Vo vrcholovej časti je to miestami vyfúkané na kameň a tak treba klučkovať.

Piz_Chantun_2973m._z_Val_de_Fain

Z vrcholu na ktorom som nikdy predtým ešte nebol sa mi otvárajú parádne výhľady na všetky strany. Okrem kompletných Berninských Álp v pozadí si hlavne všímam kopce v okolí a ich skialpové možnosti.

Berninské_Alpy_z_Piz_Chantun

Návrat do Val da Fain už prebieha ronakou trasou, kôli nepríjemnej kôre nemám moc zážitok z lyžovania ale keďže deň ešte nekončí tak si po ceste späť odskočím na Piz Minor. Tu je vyšlapaná stopa a aj úplne opačná orientácia a tak si zjazd užijem v dobrých podmienkach.

z_Piz_Alv_pozerám_na_priebeh_dňa

V závere túry ešte využijem ponúknutú šancu na hatrick a vystúpim ešte po hrebeni na Piz Alv. Z neho ma už čaká iba zjazd dole ku autu, rovnaký ako som absolvoval pred pár dňami ale už za lepších podmienok, kôra už nebola až taká drsná ako minule...

Na začiatku zimy v slabých snehových podmienkach sa dostať na pre mňa nový kopec to už je fakt niečo vzácne a zároveň som našiel celkom dobré snehové podmienky na Minore tak to môžem všetko hodnotiť pozitívne...