Piz da la Margna a Piz Lunghin - Engadinské Blues

10.09.2017
piz-da-la-margna-a-piz-lunghin-engadinske-blues

Švajčiarsko - St.Moritz - horný Engadin - Maloja

Prečo blues? Vo švajčiarskych horách je tak ako aj inde v alpách červené značenie, vysokohorské trasy, ktoré už nie sú dokonale zabezpečené a vyžadujú od turistu vyššie nároky sú značené modrou. A dnes sa pozrieme hneď na dve z nich. Na oba kopce sa štartuje z Maloje nachádzajú sa oproti sebe cez dolinu a keďže sa nejedná zase až o také náročné túry tak som ich spojil do jedného dňa.

Piz da la Margna 3159m.

Parkovisko pred Malojou je bezplatné, nachádzam ešte voľné miesto a vyrážam okolo jazera. Po červenej značke prejdem okolo campingu a príjemným lesíkom stúpam traverzom hore. Nad lesom vchádzam do ústia doliny Val Fedox. Tu značka prechádza okolo salašu a za ním pokračuje ďalej už výrazne spustnutá. Vlastne nie je spustnutá iba farbu tu nahradili kamenní mužíci.

jazerá_horného_Engadinu_a_vrcholový_hrebeň_na_Margnu

Po dlhom traverze vchádzam do suťového kotla za Margnou. Ním hore a traverz doprava na hrebeň. Nádherné výhľady čiže fotopauza. Najdôležitejšie miesto výstupu je označené šípkou. Prehupnem sa na druhú stranu hrebeňa a ľahko sa s občasným použitím rúk dostávam po hrebeni až na vrchol.

Tento vrchol mám spojený hlavne s prvozjazdom od Heiniho Holzera, obzerám si kadiaľ sa to lyžuje. V zime je tento kopec vyhľadávaný aj na lyžiach.

Piz_da_la_Margna_3159m.

Na vrchole fotím výhľady koľko mi to len prevaľujúca sa hmla dovolí.

Popri tom premýšlam nad outdoorovým svetom: vraj je ľudí v horách stále viac a miestami je to neúnosné... Ano, fotky na FB sú toho jasným dôkazom. Prečo som teda dnes zase nikoho nestretol? V hlavnej sezóne koncom augusta...

Pri zostupe stretávam kozorožce... aspoň niekto.

Piz_Lungin_vľavo

Piz Lunghin 2780m.

Po návrate na parkovisko si doplním z auta nejaké zásoby a po krátkej pauze vyrážam na opačnú stranu. Pekne po červenej značke rovno hore. Prechádzam okolo krásneho jazera s rovnakým názvom. Kochám sa výhľadmi na Piz Grevasalvas a namierim si to do pass Lunghin. Modrá značka začína až odtiaľto.

Lac_Lunghin_a_Grevasalvas

Hmly sa prevaľujú a zanedlho som na vrchole. Povinná fotopauza. Obhliadka vrcholu a všímam si že hrebeňom ktorý som videl už zdola vedie nenápadný chodníček. Vyskúšam a pustí to. Síce neznačená ale o to krajšia varianta. Oplatilo by sa to ísť opačne ako som šiel ale nevadí.

Pri jazere sa opäť napojím na značku a po nej už rovno dole ku autu.

zostup_hrebeňom

cca 2400 nastúpaných výškových metrov, cca 7,5 hod. v teréne, dva modro značkované kopce, mapka v galérii

Fotky Piz da la Margna a Piz Lunghin - Engadinské Blues

RE: Piz da la Margna a Piz Lunghin - Engadinské Blues
Čendo. 11.09.2017
Ej Martin,užívaš si! Vďaka za článok aj fotky. :-)