Engadinský skialpaktual Diavolezza-Lagalb

23.12.2022
engadinsky-skialpaktual-diavolezza-lagalb

Áno aj vo švajčiarskom Engadine sú problémy so snehom a nie je to to, čo by sme chceli a na čo sme o tomto čase zvyknutí. Aktuálne je to s možnosťami skialpu mimo zjazdoviek obmedzené, ale výhodou tejto oblasti je, že stále sa niečo dá.

Dnes (22.12.2022) som vsadil na istotu a išiel omrknúť, ako to vyzerá popri zjazdovkách na Diavolezzu a na Lagalb. Realita predčila moje očakávania. Na Diavolezzu sa dostanete stopou vyšliapanou mimo zjazdovky. Severné svahy Munt Pers sú dokonca, oproti iným, celkom dobre vysnežené a dá sa pri zjazde lyžovať aj mimo zjazdovky. Samozrejme žraloky číhajú...

Vedel som, že pred časom tu bol pokus zriadiť spoplatnenú výšľapovú stopu. Aktuálne však pri nástupe od parkoviska, ktoré je stále zadarmo, na mňa žiadna tabuľa nečíhala... Neviem - možno neskôr, ale to bude jedno, keďže sa už bude dať chodiť inde...

Diavolezza_Berghaus_v_pozadí_

V záverečnej časti výšľapu sú úseky, kde sa síce ide kúsok po kraji zjazdovky, ale miesta pre všetkých je stále dosť. O tomto čase tu lyžovalo iba pár ľudí.

V druhom výšľape som si ešte raz vychutnal prvú časť trasy na Diavolezzu a pri zjazde vyskúšal aj pasáže pomimo zjazdovky. Tretí výšľap už nasledoval na vrchol Lagalb, stojaci oproti. Jeho veľkou výhodou je, že je osvetlený v poobedňajších hodinách, keď už je zjazdovka na Diavolezzu v tieni.

Aj keď som videl jazdiť lanovku, na zjazdovke neboli žiadni lyžiari. Iba dvoch skialpinistov som stretol, zjazdujúcich mi naproti. Snehu je tu tiež dosť aj pomimo zjazdovky a našiel som aj pekne prešliapanú stopu, takže na túto dobu paráda. Dole by sa to už celé dalo zísť aj mimo zjazdovky, a to je čo povedať, pri tejto snehovej biede.

Ešte jedna pozitívna info: stopy vedú už aj na Piz Alv, kopec oproti Lagalbu. A toto je už túra úplne mimo lyžiarskeho strediska. Čiže kto hľadá, nájde, a napriek snehovej biede sa už v Engadine dá...