St. Moritz MTB: Fuorcla Surlej 2755m.

30.09.2017
st-moritz-mtb-fuorcla-surlej-2755m-

Švajčiarsko - Engadin - St.Moritz - Pontresina - Val Roseg

Pri mapovaní trailov na rozhraní Švajčiarska a Talianska sa teraz pozrieme na jeden tajný tip patriaci ku lokalite St. Moritzu. Aj keď tento trail nie je žiadny oficiálny, nenájdete ho v nejakom sprievodcovi alebo mape tak občas tu nejakí bajkeri zablúdia. Na vine je tomu hlavne lanovka zo Surlej na Corvatsch. Pomocou nej sa dá dostať pomerne vysoko a z Mittelstation sa dá takmer všetko až do sedla Fuorcla Surlej vyšlapať.

Ja som to samozrejme vždy šlapal zdola. V prostrednej časti stúpania treba potlačiť lebo šotolinová cesta vedúca po zjazdovke je už moc strmá. Pri výšlape zdola bez lanovky nechodím cez Mittelstation ale ho obchádzam zľava traverzom. K článku si nájdete aj GPX celého okruhu na stiahnutie.

A teraz pár slov k hlavnému bodu programu: zjazd z Fuorcly Surlej do Val Roseg. Čísla sú jasné: zjazd s nepretržitým klesaním cca 750v.m. určite nie je pre každého. Pár krát zosadne každý. Priznám sa. že kým ma napadla myšlienka skúsiť to dole na bajku tak som už to mal x krát pobehané peši a práve to, že som tam videl bajkerov ma na túto myšlienku naviedlo. Tento rok som si už tento zjazd vyslovene užíval na bajku so 16cm zdvihmi ako stvorenom na takéto jazdenie.

V sedle Fuorcla Surlej je rovnomenná chata s terasou s jedným z najkrajších výhľadov v Alpách...

Tento zjazd je výnimočný oproti mnohým iným svojou obtiažnosťou. Je určený bajkerom ktorí vyhľadávajú výzvy a ktorí majú radi zjazdy na hranici možností s množstvom selektívnych miest. Kedže takých poznám, tak práve im je určený aj tento článok. Ak už máte plné zuby trailov hladkých ako detská prdelka, ktorých je práve v neďalekom Livignu celkom dosť a chcete sa niekam posunúť v technike jazdy. Pokiaľ je pre vás otočka na prednom kolese vec ktorú sa usilovne snažíte naučiť, pokiaľ máte samozrejme bajk s vyššími zdvihmi tak je práve tento zjazd určený vám...

Ako odmena za tento okruh vám bude okrem ťažkého ale krásneho zjazdu už spomínaný výhľad ale aj drsná krása doliny Val Roseg. Ku fotkám pripájam aj dve videá z doliny, však posúdite sami, či sa oplatí...

Fotky St. Moritz MTB: Fuorcla Surlej 2755m.