MTB chodníčky nad St. Moritzom

28.06.2021
mtb-chodnicky-nad-st-moritzom

Deň pred začiatkom mojej letnej pracovnej sezóny sa nechystám na nejakú ďalekú objavnú jazdu. Z Val Rosegu sa na bajku vyberiem teda len do okolia St.Moritzu. Cieľom je čo najkrajšie pojazdenie, tak aby to dávalo zmysel do kopca i dole.

Z Celeríny vyšliapem hore už známymi serpentínami cez Marguns na Corvigliu. Akurát opravujú kvalitnú šotolinovú cestu, je to isto prírode bližšia voľba ako asfalt. V lyžiarskom stredisku sa v lete sústredia na horských cyklistov. Je tu niekoľko upravených trailov a väčšina jazdcov sa vozí hore lanovkou. Predbiehajú ma aj elektrikári...

Vyšliapem celkom hore až pod Piz Nair, Coros Vertix ukazuje 950v.m. na jeden záťah. Tu niekde začína hlavná zjazdovka, kadiaľ viedol aj zjazd na nedávnych MS v zjazdovom lyžovaní. Mojím cieľom je pokračovať krásnym trailom do sedla Suvretta, ale zastavia ma snehové polia. Ešte je skoro a ja flexibilne mením plán. Nebudem sa tápiť na snehu s bajkom, keď o dva týždne tu už nič nebude. Otočím sa a zjazdujem Flowtrailom s pyšným označením WM. Zrejme kvôli už spomínaným zjazdovkám zo zimy.

pohľad_z_Corviglie_na_St.Moritz

Dnes jazdím na hardtaile a aj plášte mám len s takým skromným dezénom. Tie traily tu sú ale väčšinou vyleštené jak detská prdelka, a tak mi môj výstroj bohato postačuje.

Po prvom zjazde traverznem do Val Suvretta a zakončím orgie dole kopcom trailom Foppetas v Champferi. Je to upravený chodníček, klopené zatáčky, drevené mostíky a pomenej kameňov. Milovníci prírodných chodníčkov musia zamieriť inde, ale v okolí sa nájde toho dosť aj pre nich. V závere ma ešte príjemne prekvapí pokračovanie Foppetasu, je to novinka a esteticko-jazdecký zážitok v limbovom lese.

Z Champféru idem po hlavnej do Silvaplany a rozmýšľam, čo ďalej. Vyskúšam ako funguje nový cyklovariant na Julierpass. Nedávno tu totiž otvorili cestný tunel a stará cesta už slúži iba cyklistom. V stúpaní pod Julierpassom sa odpájam z asfaltu na značkovaný chodník doprava. Už som ním raz na bajku išiel, ale z druhej strany. Dnes teda preskúmam opačný variant, ktorý by na jazdenie mohol byť lepší...

krásne_traverzové_úseky

Nádherný traverzový chodníček síce neponúka dlhé úseky plynulého jazdenia, ale tie výhľady stoja za to. V závere pri zjazde do Val Suvretty je najkrajší úsek, tu už plynule zjazdujem krásnymi serpentínami a opäť sa napájam na chodník, ktorým som dnes už raz šiel. A Foppetas dnes dávam druhý raz. Aj keď to nie je pre mňa úplne vysnívané jazdenie aj tak si ho užívam...

V závere pojazdu ešte využívam znalosti v spleti chodníčkov Stazerwaldu a pridám si najlepší trail vedúci z Alp da Staz do Pontresiny. Tu už ide o čistý prírodný chodník: kamene, korene a sedlo pod bradou...

Z Pontresiny potom už len návrat po šotoline naspäť do základného tábora v 2000 metroch. Sezóna sa môže začať...