Valtellina MTB: Cez Col dAnzana do Val Fontana

08.07.2018
valtellina-mtb-cez-col-danzana-do-val-fontana

Berninské Alpy na hranici Talianska so Švajčiarskom

Keď som v septembri 2017 prešiel už druhý raz okruh cez Col dAnzana a spustil sa veľkolepým zjazdom dole do Tirana objavil som kúsok pod sedlom mapu so zaznačenou bajkovou trasou č.301 do Val Fontana.

Pochopil som, že toto je presne to čo hľadám a táto prefotená mapka ma posunie pri objavovaní zase o kus ďalej.

Na začiatku letnej sezóny 2018 som pri zlom počasí v Engadne operatívne siahol po tejto možnosti a kúsok pred dvanástou hodinou som vyrazil od auta zaparkovaného pod začiatkom stúpania na Col dAnzana. (Campascio 640m.)

tesne_pod_sedlom_tlačenka_týmto_chodníčkom

Neflákal som sa ale aj tak mi nepretržité stúpanie s 1550 v.m. zabralo 2:50 hod. V sedle som dal pauzu na občerstvenie a po krátkom zjazde k tabuli a odbočke som už pokračoval v prevažne traverzujúcom chodníčku. Väčšina chodníka sa dala ísť na bajku, iba občas som trošku potlačil. Stúpanie končí kúsok pod Medenpassom (2437m.). Odtiaľto už ide krásny zjazd až ku lyžiarskemu stredisku Monte Brione. Tu zjazd pokračuje, občas po štrkovej ceste a neskôr už zase pekným trailom v lese.

Col_D´Anzana

Po dlhom zjazde zase traverzujem. Tentoraz už v hustom lese. Nestačím sa diviť. Ten les je viac prales ako hospodársky les. Je zdravý a zmiešaný. Žiadna monokultúra. Akurát vo výškach cca nad 1800 tu už rastie takmer iba červený smrek. je vidieť, že sa mu tu darí a že je v tej to výške aj pekne odolný vplyvom počasia.

v_traverze

Pokračujem dlhým a krásnym chodníčkom. Krátke stúpania striedajú dlhšie zjazdové úseky až do Val Fontana. Odtiaľ už pokračujem v zjazde po asfaltke. Škoda, že musím zjazdovať veľa výškových metrov asfaltom ale nepokúšam sa hľadať nejaký chodníček v lese, dolina je úzka a oficiálne bajkové značenie ma udržiava na asfalte. Schádzam do údolia Valtelliny. Cyklistický raj na zemi... A kua koľko zelene... Lesy aj dole v údolí sa striedajú s kukuričnými poliami a jablkovými sadmi.

kúsok_pod_Passo_de_Meden

Prichádzam do Tirana, tradičná výborná talianska zmrzlina a okruh uzatváram po asfalte stúpaním z Tirana prechodom cez štátnu hranicu. Už to nie je ďaleko a som pri aute.

Za 7:30 hod. hrubého času som nastúpal 2500v.m. a prešiel 60km. GPX na stiahnutie nájdete v lište hore pri nadpise.