St. Moritz MTB: Cez Suvrettapass do Val Bever

26.07.2013
st-moritz-mtb-cez-suvrettapass-do-val-bever

Krátko pred odchodom som nezabudol pripomenúť Matúšovi, že som si samozrejme zbalil aj bajk. On len tak akoby nič utrúsil: "Engadin, to bude vlastne ešte lepšie na bajk ako Livigno!" Nevenoval som tomu veľkú pozornosť. Veď čo už môže byť lepšie ako Livigno... A aj tak som mal iné starosti, ako myslieť na bikeradovánky.

Engadin supertrail časť 1.: St.Moritz - passo Suvretta - Val Bever

Lyžiarske stredisko, nachádzajúce sa priamo nad St. Moritzom, slúži v lete okrem pešiakov predovšetkým bajkerom. Vybudovaný je bajkpark a upravených množstvo singltrailov. Bajkovať sa dá samozrejme aj v priľahlých dolinách, kam už zjazdovky a lanovky nesiahajú, a asi najbližšia z nich je práve Val Bever.

a_výnimočne_jedna_samospúšť_:)

Mal som už nejaké informácie, podrobnú mapku singlov k tomu (je k dostaniu zdarma), a tak som si naplánoval a uskutočnil okruh cez Celerinu, serpentínami cez lyžiarske stredisko až k passo Suvretta. Zaujímavosťou bol už krásny traverz a zjazd do sedla. Tu sa už bajker dostáva pomaly mimo civilizáciu a umožní mu to práve krásny singlík, vytesaný miestami aj v žulovom suťovisku.

Zo sedla Suvretta už nasledujú orgie dole do doliny Val Bever. Tu som už moc nefotil, ale... Jazdil. Zjazd je to určite ťažký, párkrát som aj musel nohu na zem dať. Dokonca aj zo dva razy bajk asi dva metre preniesť. MTB v tejto podobe je ťažký šport, tam kde ešte niekto vychutnáva, iný už sa trápi s bajkom na pleci...

pri_zjazde_popod_Piz_Nair_smer_Suvrettapass

Záver doliny už bol, ako je zvykom, oddychový: štrková cesta a pribúdalo turistov.

Takže moje zoznámenie s bajkovaním nad St. Moritzom dopadlo veľmi optimisticky. Už sa teším na pokračovanie...

Mapka trasy je v galérii. Pozor, v opačnom smer ísť neodporúčam!

Aktualizácia r.2018: Vo Val Bever pracuje malý bager, veľkú časť už má spracovanú, v galérii si nájdete nové fotky. Trail bude suchší, ľahší, nebude treba nikde zosadať ale škoda že nebolo zachovaných viacej selektívnych miest...

Fotky St. Moritz MTB: Cez Suvrettapass do Val Bever

RE: St. Moritz MTB - Val Bever
miro (pracavalpach@gmail.com) - 26.07.2013
isli sme to par dni pred martinom ale cez val suvreta...co je sice krasna dolina ale bike treba asi z 50% tlacit..preto martinova verzia je ovela lepsia :-)

zdenka 29.07.2013
jaaj Maťo parada, krasne vyhlady, hned by som sla... ;o)

RE: St. Moritz MTB - Val Bever
01.08.2013
my sme to sli minuly rok tiez toto sedlo. bolo to ozaj super, i ked sme mali podstatne viac snehu. nas tradicny termin na konci juna musime presunut aspon o mesiac neskor, kedze aj tento rok v dolomitoch bolo snehu skor na lyze vtedy. my sme sli hore val bever a dolu val suvretta. tiez to je dobra volba. hore beverom ide predsa dost vysoko cesta a potom sa tiez da co to sliapat. suvretta smerom dolu pre mna cela zjazdna. hore suvrettou by to bolo cele tlacenie.

ked sa tu nazbiera viac clankov z engadinu, tak to pojdem este pojazdit, lebo sme tam boli len raz a na bernine mame este aj tak resty:) skoda, ze je tam tak draho