Skialp St. Moritz - Piz Suvretta 3143m.

06.03.2018
skialp-st-moritz-piz-suvretta-3143m-

Švajčiarsko - Engadin - St.Moritz - Champfer

Lyžiarske stredisko nad St.Moritzom je zo západu ohraničené výraznou dolinou Val Suvretta. Táto je používaná frírajdistami zjazdujúcimi z Piz Nair ale rovnako aj klientami heliski ktorých vrtuľník vysadzuje na protiľahlom Corn Camoutsch.

Dolina je prevažne mierna, stopy lyžiarov sú väčšinou priame a tak pri výšlape na pásoch od Champferu sa dá využiť tvrdý vyjazdený podklad, natrafil som dokonca aj na starú výstupovú stopu. Dolina je to síce mierna ale zase o to dlhšia a preto treba natiahnuť krok...

Val Suvretta končí rozsiahlym amfiteátrom s parádnymi lyžiarskymi svahmi, o kvalitný sneh sa stará tieniaca opacha masívu Piz Julier.

Po počiatočnom prieskume som využil pekný deň a výstup dolinou v smere od Champféru som dostiahol až na vrchol týčiaci sa nad záverom doliny s rovnakým názvom ako dolina samá: Piz Suvretta. Nepomýľte si ho s protiľahlým a lyžiarmi oveľa viac navštevovaným vrcholom s názvom Corn Suvretta. Piz Suvretta je kopec lyžiarmi oveľa menej navštevovaný hlavne kôli horšej dostupnosti. Na vrcholové plato sa treba vyštverať strmým žliabkom a na záverečné metre pod vrcholom som si obul kôli expozícii radšej aj mačky. Lyžoval som tesne spod vrcholu cez plato a žliabkom dole, potom už bezproblémová nádherná jazda pláňami a žlabmi až dole do Champferu. Poctivých 1300 v. m.

Tip: Pred vjazdom do lesíka som zastal, nalepil pásy a vyšlapal doprava kúsok hore na lúky nad Champférom, odtiaľ som pokračoval v zjazde v podstate až ku prvým domom...

Fotky Skialp St. Moritz - Piz Suvretta 3143m.