Skialp Julierpass: Piz Surgonda 3196m.

02.11.2017
skialp-julierpass-piz-surgonda-3196m-

Švajčiarsko - Engadin - St.Moritz - Julierpass

Táto výborná skialpová oblasť s vysokou garanciou snehu, nástupmi priamo od auta, vysokou variabiliou a pestrosťou túr sa nám len tak ľahko nezunuje. Možností sa tu dá namiešať do sýtosti a tak v polovici marca 2017  vyrážame na tutovku. Piz Surgonda.

Aby sme sa ale stále nešúchali po tom istom zvolíme nástup nie od Hospizu ale o dolinku skôr od parkoviska (2196m.) z ktorého sa vyráža na Piz Lagrev opačným smerom. Odtiaľ stúpame najprv dolinkou Valletta Julier, neskôr sa prepletáme pomedzi kopčeky a jarky až pod vrcholový hrebeň Surgondy. Aj keď počas tejto túry nenašlapeme viac ako 1000 v.m. tak treba rátať s nejakým tým časom a dĺžkou. Najlepšie to ale uvidíte na prehľadných obrázkoch nafotených z protiľahlých kopčekov počas iných túr v tejto TOP oblasti.

Obtiažnosťou je to ľahká túra vhodná aj pre začiatočníkov aj keď treba samozrejme myslieť na to, že skialpinizmus nie je šport pre začiatočníkov :)

Vo vrcholovej partii sa môže v prípade tvrdého firnu vyskytnúť potreba mačiek. V ideálnych podmienkach sa dá lyžovať priamo z vrcholu.

takto_nejako_sme_sa_tam_šúchali,_foto_z_protiľahlého_kopčeka_Coluonasu

a_opäť_modelka_s_Julierom_v_pozadí

v_pozadí_celá_PIZzeria

Piz_Surgonda

Viac sa už dozviete z fotogalérie, ono to vlastne bola taká fototúrička...

Fotky Skialp Julierpass: Piz Surgonda 3196m.