Skialp Julierpass: Piz d´Emmat Dadaint 2927m.

24.01.2017
skialp-julierpass-piz-d´emmat-dadaint-2927m-

Švajčiarsko - Engadin - St.Moritz - Julierpass

Pri predstavovaní základných skialpových cieľov v oblasti julierpassu sa dnes vyberieme na južnú stranu od Hospicu La Veduta. Tu som zaparkoval. S lyžami v ruke prebehol cez cestu a pripol lyže hneď vedľa nej. Julier ponúka absolútny skialpový luxus.

Po výšlape do sedielka pod Coluonasom s výhľadom na zamrznuté jazero nasledoval krátky zjazd na pásoch. Potom dolinkou smer fuorcla Grevasalvas. Ešte pred ňou som odbočil vpravo smer Emmat Dadaint a podľa snehových podmienok som sa snažil natiahnuť čo najideálnejšiu stopu až na vrchol.

pohľad_z_Piz_Coluonas,_foto_archív

Hore sa ešte dalo v mačkách vyliezť na skalnú vežičku - hlavný vrchol. Krásne výhľady na všetky strany... Ako vravieval Giorgio: "Ganze Pizzeria!" :))

Návrat ku autu tou istou trasou. Táto túra sa dá skombinovať s vedľajšími kopcami Coluonas a Emmat Dadora. Cez sedlo fuorcal Grevasalvas by sa v dobrých podmienkach dalo pokračovať až na Piz Grevasalvas. Možnosti sú tu výborné a fantázii sa medze nekladú. Treba len ešte trochu snehu.

Túru som absolvoval 18.12.2016  Prevýšenie cca 1000 v.m. Pohodová poldenná túra.

Fotky Skialp Julierpass: Piz d´Emmat Dadaint 2927m.