Skialp Julierpass a Muot Cotschen 2863m.

17.12.2018
skialp-julierpass-a-muot-cotschen-2863m-

Švajčiarsko, Engadin, St.Moritz - Julierpass 2284m.

Skialpový Disneyland v oblasti Julierpassu sme na tejto stránku už popisovali mnohými článkami. Dnes sa vyberieme len na takú poobedňajšiu chuťovku. Vyrážame z parkoviska pri novej, čudesnej veži. Ideálne parkovisko na zatáčke kúsok nad Hospizom je totiž v sobotu na obed plné.

Od parkoviska to ale netrvá dlho a sme napojení na prešliapanej autostráde. Tadiaľto sa šliape aj na Surgondu v pozadí. My dnes ideme na menší kopček rovno oproti Piz Valletta s názvom Muot Cotschen. V preklade niečo ako červený hrebeň.

Na vrchol nám to trvá pohodovým tempom dve hodiny. Približne 600 výškových metrov s ideálnym stúpaním. Parádne sa bude lyžovať dole. Dôležité na tejto túre je, že poobede sme celý čas na slnku. Ráno bolo totiž v St.Moritzi -20 stupňov.

Julierpass_2284m._na_slnku_už_teplejšie

naberáme_výšku

Pri zjazde si vyberáme nepolyžované svahy. Aj keď dnes tadiaľto už lyžovali desiarky lyžiarov, stále je z čoho vyberať. Keďže čas nás netlačí, tak si to pustíme ešte vpravo do ústia doliny Val dAgnel. V závere pohodového výletíku ešte musíme nalepiť pásy, aby sme sa krátkym výšlapom dostali naspäť ku autu, ale však aj šliapanie premrznutým panenským prašanom je radosť. O to väčšia, že je ešte len 15. december...

Fotky Skialp Julierpass a Muot Cotschen 2863m.

RE: Skialp Julierpass a Muot Cotschen 2863m.
sherpa 17.12.2018
tienohra skvela zabavka, a ta zlta vezicka v sedle to je vsesmerovy rychlostny radar? uz aj na skialperov si chcu zgustnut ;-), zima ako ma byt....aspon na fotkach tam odtial.