Švajčiarsko - Piz Languard a Chamanna Segantini - Vetroplach magazin

06.10.2017
piz-languard-a-chamanna-segantini

Švajčiarsko - Engadin - Pontresina - St. Moritz

Nad turistickým strediskom neďaleko St.Moritzu - Pontresinou sa nachádza turistický raj s nekonečným množstvom značkovaných chodníkov a chodníčkov. Nájde si tu skutočne každý a tí so slabšou kondičkou alebo s viac rôčkami na krku si radi pomôžu sedačkou vedúcou priamo z Pontresiny alebo pozemnou lanovkou na Muottas Muragl.  Práve medzi hornými stanicami týchto dopravných zariadení je niekoľko možností na parádne vyhliadkové traverzy.

Vyrazil som z parkoviska pri dolnej stanici pozemnej lanovky na Mouttas Muragl. Parkovisko je bezplatné. Vystúpal som hore dolinou Muragl a odtiaľ som sa stúpajúcim traverzom dostal na chatu Segantini. Vraj je odtiaľto jeden z najkrajších výhľadov v Engadine. Mňa lákal hlavne parádny výhľad do doliny Val Roseg, ktorá je už 9 sezón mojím pôsobiskom. Do zbierky pohľadov na túto dolinu som si pridal jeden z tých najkrajších.

Val_Roseg

jeden_z_najkrajších_výhľadov_Engadinu

Traverzom som pokračoval až pod Piz Languard 3261m. Výstup na túto trojtisícovku vedie po značkovanom chodníku. Výhľady sa oplatia, samozrejme treba mať počasie, ja som si chvíľu počkal a oplatilo sa.

Priamo pod vrcholom je chata Georgy s parádnou terasou s nádhernými výhľadmi na masív Berniny. Dalo by sa tu vysedávať a pozorovať výhľady donekonečna...

Na návrat som si zvolil spodný traverz aby som nešiel tou istou trasou. Popri hornej stanici sedačky nad Pontresinou som si tentoraz vychutnal výhľady a pohľady opačným smerom. Po traverze na hranici smrekovcového lesa som sa dostal do ústia doliny Muragl a zostúpil k autu.

Piz_Languard_3262m.,_vľavo_na_hrebeni_Georgyhutte

Georgyhutte_-_výhľad_z_terasy

Parádna túra ktorá je síce celá po značkovaných chodníkoch ale pri dobrej viditeľnosti sa len ťažko rozhodnete, ktorý pohľad bol ten najúžasnejší...

Fotky Piz Languard a Chamanna Segantini

RE: Piz Languard a Chamanna Segantini
sherpa 12.10.2017
ked mozu mat amici vlajku na trenirkach, tak svajciari na WC. ak chceli kopirovat Viktora, tak zabudli na okienko....

Katarina (http://google.com/+KatarinaTomekovaCaylee) - 31.12.2017
Musim povedat, ze nadhera aj ked pre mna je Engadine tiez uz pomaly dalsi home :-) Tento rok sme sa podla datumu minuli o par dni ... tak snad niekedy inokedy ...

RE: Piz Languard a Chamanna Segantini
Martin 02.01.2018
S ľuďmi, ktorý zablúdia na tieto stránky sa nemíňame, stretávame sa predsa tu :) Pozrel som si tie tvoje parádne fotky Katka, parádne sú, prajem nech sa aj ďalej darí...