Zoznam článkov od 1 do 15 (z 146) >>

Švajčiarsko

Val di Campo a Cima Saoseo 3263m.

25.09.2019
Val di Campo je nádherná dolina ešte na švajčiarskej strane kopcov ktorým sa hovorí aj Livigno Alps. S Livignom si ich až tak moc nespájam pretože do tejto doliny sa väčšinou vnorím z druhej strany v smere od miesta s názvom Sfazú nachádzajúcim sa na polceste medzi Poschiavom a Passom Bernina.  Parkovisko Sfazú 1622m. Na dnes poobede hlásia búrky. Vyrážam z parkoviska na bajku ale bez tretier iba v teniskách. Mám len ľahký bežecký batoh. Pokúsim sa to všetko stihnúť ešte pred ohlasovanou búrkou.  Bajk zamykám na terase pred chatu Saoseo 1986m. Nezastavu...   Celý článok
Parkujem na už dobre známom parkovisku pri Maloji. Neplatí sa tu parkovné a pekná poloha v lese tu vždy zláka aj bivakárov, nemám nič proti nim, sám by som to tak robil len o pol desiatej ráno by bolo dobré keby tie svoje kempovacie stoličky a stolíky už mali zložené a boli niekde na kopci.... Dnes ma nečakajú nejaké extrémy, natiahnem krok a navštívim chatu Albigna. Od parkoviska sa rýchlym krokom striedaným s poklusom presuniem za 25 minút ku Lej Cavloc, jednému z najkrajších jazier Engadinu. Pri jazere je len jedna maličká reštaurácia/bufet, je to veľmi p...   Celý článok
Švajčiarsko, Engadin, St.Moritz Zatiaľ čo budovanie a hlavne legalizácia MTB trailov na slovensku je v rukách aktivistov a občianskych združení a tí postupujú s veľkým úsilím v podstate v súboji s oficiálnou úradníckou mocou vo Švajčiarsku pracujú budovateľské MTB jednotky platené a podporované práve miestnou samosprávou či turistickými združeniami. Vybral som sa pozrieť na jeden taký nový trail kde pracovala práve takáto jednotka budovateľov. Na MTB scéne prebieha čoraz častejšie diskusia, že takéto budovateľské aktivity nemusia vždy priniesť z...   Celý článok
 Švajčiarsko - Engadin - St.Moritz - Maloja Ocitnúť sa v Hornom Engadine znamená mať na pláne poriadne túry vo vysokohorskom teréne, tak nejak by to podľa mňa aspoň malo byť. Môže sa ale stať, že príroda vám vystaví hore stopku a vy náhodou nebudete vedieť čo cez takýto deň... Samozrejme dobrým rozhodnutím je vždy zbehnúť autom do talianskej Chiavenny alebo Tirána ktoré sú o 1500 v.m. nižšie a klíma sa tam skôr podobá na tú stredomorskú ako na tú ktorá vládne v Engadine. Možností ako stráviť voľný čas je tu však viacej a prechádzky po krás...   Celý článok
Z Val Rosegu (2000) som vyrazil ráno o 7:45 (9.8.2019), voľno po dlhšom čase som sa rozhodol využiť bez auta. Na zahriatie poslúžil výšlap po chodníku do Fuorcla Surlej (2745 m). Tu sa mi prvýkrát zjavil môj plán ako na dlani. Pohľad na tie vzdialené a vysoké kopce vyrážal dych, ale presne tak to malo byť, presne tak som si to naplánoval. Netušil som len, ako dlho by mi to malo trvať... Zbehol som turistickým chodníkom okolo Hahnensee do Champferu. Využil som znalosť cestičiek v lese a v tej ich hustej spleti si vybral ten najlepší smer. Pri prebehu cez Champfe...   Celý článok
Švajčiarsko, Berninské Alpy, Val Roseg, Pontresina Horský masív, hrebeň ohraničujúci Val Roseg z východu ponúka kus divokej a krásnej prírody. Celá táto oblasť je aj akási forma prírodnej rezervácie s dôrazom na zákaz polovačky. Značkovaný chodník je tu len jeden vedie z vlakovej stanice Morteratsch na Piz Chalchagn. Je tu ale dostatok možností na vysokohorskú turistiku po chodníčkoch značených iba skalnými mužíkmi a po teréne kde si na suti pomedzi voľné kamene človek musí hľadať tú správnu cestu sám. V rámci tréningu pobehov som sa do tejto obl...   Celý článok
Švajčiarsko, Berninské Alpy, Val Roseg Čo sa dá v tejto doline robiť v lete? Áno aj také otázky dostávam od hostí na terase. Nuž v lete tu máme otvorené tri chaty a asi tak 25 hlavných vrcholových cieľov... ;) Dnes si len tak pobehnem, trošku v rámci tréningu. Aby to bolo zaujímavejšie tak pôjdem na chatu Coaz okľukou. Najprv ma čaká stúpanie cez Fuorcla Surlej. Sedlo kde sa nachádza prvá zo spomínaných chát. Len prebehnem okolo a bežím dole na druhú stranu. Lyžiarske stredisko Corvatsch v lete spí. Premáva iba lanovka po medzistanicu ktorú bohato využ...   Celý článok
Švajčiarsko, Berninské Alpy, St. Moritz, Pontresina, Berninapass Piz Chambrena 3606m. Kto o ňom kedy počul? Tento parádny kopec má to šťastie, že davy sú odklonené na Berninu a Palú, a tak fajnšmeker má šancu byť celý deň v horách úplne sám. Na ten hrebeň som pozeral sedem rokov. Pri prejazde cestným Berninapassom, cez ktorý vedie v lete cesta z Pontresiny do Livigna a Tirána, som mal vždy problém sústrediť sa na cestu a vykrúcal som hlavu smerom hore. Myšlienka na hrebeň vznikla už počas mojej prvej zimy v týchto horách, počas skialpovej túry do sedla...   Celý článok
Na hranici medzi Talianskym Livignom a Švajčiarskou dolinou Val di Campo sa nachádza horský hrebeň s pár peknými vrcholmi. Na Piz Paradisin som sa pozeral už viackrát dokopy zo siedmych okolitých vrcholov, teraz prišiel rad na neho. Zo sprievodcu som mal akurát naštudované, že západný hrebeň by ma na vrchol mal pustiť, zostup vedie južným hrebeňom a po suti dole na ľadovec. Parkujem pri Sfazú, na parkovisku ktoré je východiskom do Val di Campo. Doliny ktorá sa okrem iného pýši jedným z najkrajších jazier v alpách: jazerom Saoseo. Na bajku sa po šotolinovej...   Celý článok
Na nedávnych švajčiarskych ultrabežeckých pretekoch Scenic trail pri Lugáne štartoval aj Dalibor Dvorštiak. Priebeh pretekov bolo možné sledovať aj online. V závere však usporiadatelia museli preteky ukončiť kvôli búrkam. Ako sa na to všetko pozeral Dalibor a ako sa mu darilo, to nám už priblíži v krátkom rozhovore.  Dalibor, ktoré tvoje ultra výsledky si najviac ceníš a koľko dlhých pretekov máš za sebou? ...mám nejaké výsledky?😁 ...nerobím rozdiely, cením si každý jeden pretek, pretože každý je iný, každý má niečo do seba (zima, mráz,sne...   Celý článok
Švajčiarsko - Horný Engadin - Maloja - Val Forno (26-27. 03. 2019) Pri jazde autom v smere z Maloje (1815) na Chiavennu po asi dvesto metroch odbočíme vľavo. Úzka cesta v hustom lese nás zakrátko dovedie na už známe parkovisko. Ideálne východisko na túru do Val Forno. Parkovné sa tu nevyberá. Z parkoviska vyrážame najprv po bežeckej stope popri bezpečnostnej nádrži ktorá má za úlohu v lete zastavovať prívalové dažde. Prejdeme cez mostík nad hlbokým kaňonom a pokračujeme po vyratrakovanej bežeckej stope smer Lej Cavloc. Táto v zime udržiavaná bežecká sto...   Celý článok
29.03.2019 Berninské Alpy Diavolezza, parkovisko ráno tesne pred ôsmou. Stíhame ešte prvú lanovku, Slávka využíva sezónny lístok, jedna jazda stojí aktuálne 25.50 CHF. Hore na Diavolezze sa už nemusíme ponáhľať, v klude si dáme sedačky, pripravíme výstroj a dokončíme raňajky. Vonku sa najprv pokocháme výhľadmi, počasie už je pekných pár dní Tip-top ako sa hovorí v tejto krajine. Lyžujeme dole na ľadovec svahom vľavo popod Piz Trovat. Tam už sa chystajú na výstup prvé skupinky. Túra na Piz Palú je veľmi populárna aj napriek tomu že vedie cez nepr...   Celý článok
 Švajčiarsko, Engadin, St.Moritz, Pontresina  Val Roseg, dolina v kúte Engadinu ponúka veľké možnosti nielen pre skialpinizmus... na jej konci, na hranici s ľadovcom nachádza sa malá chata Coaz. Chata na konci sveta býva koncom zimy rajom pre lyžiarske túry. Aj keď je vzdialená od civilizácie, s pomocou lanovky v lyžiarskom stredisku Corvatsch sa dá na ňu dostať pomerne rýchlo aj keď nie jednoducho. Chatár Ruedi rozpráva ako sa nedávno ponáhľal a traverz z hornej stanice lanovky na chatu prekonal za 35 minút. "No hej ale to bola cesta do roboty!" Pri ...   Celý článok
Švajčiarsko - Engadin - St.Moritz - Piz Bever 3230m. Piz Bever, prvý krát som ho uvidel asi zo Surgondy pred šiestimi rokmi. A potom ešte veľa krát z rôznych uhlov a rôznych vrcholov. Vždy som si ho odfotil a pozoroval som ten pre lyžiara príťažlivý juhozápadný svah. Aj som si ho foťákom približoval a hľadal stopy, nikdy som však žiadne nenašiel. V skialpovom sprievodcovi nie je o tomto vrchole zmienka, netuším prečo. Piz Bever patrí medzi tzv. vrcholy druhého sledu v pohľade od Julierpassu. V smere od St. Moritzu je potrebné rovnako absolvovať najprv stúpan...   Celý článok
 Švajčiarsko, Engadin, St.Moritz, Julierpass, 8.2.2019 Skialpový Disneyland, tak nazývam túto oblasť bez ľadovcových trhlín s množstvom ľahších a stredne náročných túr. Vyrážame od parkoviska ktoré slúži ako východisko na Piz Lagrev. Dnes však chceme ostať celý čas na slnku a tak prejdeme cez cestu a ideme opačným smerom. Valletta da Julier sa volá dolinka medzi kopcami Julier a Valletta. Po vystúpaní nad práh doliny sa nám otvorí krajina veľkých bielych plání. Ostávame v prešlapanej stope. Dnes nebudeme prešlapávať svoju. Teda až na ten záver. ...   Celý článok

Zoznam článkov od 1 do 15 (z 146) >>

JM SPORT www.skyrunning.sk www.tatry.nfo.sk www.msslovakia.eu
alkan.szm.com www.outdoorfilmy.sk
www.modralanovka.sk
www.montana.cz
©  Vetroplachmagazin 2007 - 2019  |  designed by MVM Trade s.r.o.