Rock Machine
Zoznam článkov od 1 do 20 (z 106) >>

Proč bychom měli chodit, když můžeme běhat?

(Kilian)

Švajčiarsko

St.Moritz MTB: Fuorcla Valletta a Pass Suvretta

12.09.2017
 Švajčiarsko - St. Moritz - Samedan - Celerina  Oblasť lyžiarskeho strediska Corviglia nad St. Moritzom nie je to, čo by som často vyhľadával v lete s mojím bajkom. Vyhýbate sa bágrom, nákladným autám, pri šlapaní do kopca vás predbehujú štvorkolky a potom to zaklincuje skupina po zuby vyzbrojených bajkerov dávajúcich si to dole po šotoline vhodnej tak na jazdu do kopca... Ale... v bezprostrednej blízkosti toho všetkého sa nachádza predsa len pár chuťoviek ktoré stoja zato. A tak parkujem na bezplatnom parkovisku medzi Samedanom a Celerinou a vyrážam.   ...   Celý článok
 Švajčiarsko - St.Moritz - horný Engadin - Maloja Prečo blues? Vo švajčiarskych horách je tak ako aj inde v alpách červené značenie, vysokohorské trasy, ktoré už nie sú dokonale zabezpečené a vyžadujú od turistu vyššie nároky sú značené modrou. A dnes sa pozrieme hneď na dve z nich. Na oba kopce sa štartuje z Maloje nachádzajú sa oproti sebe cez dolinu a keďže sa nejedná zase až o také náročné túry tak som ich spojil do jedného dňa.   Piz da la Margna 3159m. Parkovisko pred Malojou je bezplatné, nachádzam ešte voľné miesto a vyrážam okolo ja...   Celý článok
 Švajčiarsko - Engadin - St. Moritz - Maloja - Val Forno Vyrážam už tradične z parkoviska kúsok od Maloje peši po ceste smer Lej Cavloc. Odtiaľ po turistickom chodníčku až po križovatku. (Pian Canin) Tu odbočujem vľavo a stúpam strmo až do passo Muretto. Hranica Talianska so Švajčiarskom.  Na Talianskej strane chýba smerovník, dozvedám sa neskôr na chate, preto začnem zostupovať chodníkom do talianskej Val Malenco. Po chvíli si uvedomím, že asi nie som dobre a tak si to seknem svahom kde by mal byť správny chodník rovno hore. Nie hneď ale nájdem ho. Ďalej...   Celý článok
 Švajčiarsko - Engadin - Maloja - Val Forno - Fornohutte - Monte Rosso Už pri nedávnej návšteve na chate Forno som sa dozvedel že chatár Beat sa po preznačení modrej trasy na pass Casnil Sud pustil aj s priateľmi do budovania úplne novej modrej trasy na vrchol Monte Rosso. Modrá značka znamená v týchto končinách vysokohorskú trasu ktorá nie je špeciálne upravovaná a turisti sa na nej pohybujú na vlastné nebezpečenstvo. Pri ďalšej návšteve som prišiel na chatu až o tretej poobede ale to mi nevadilo aby som nevyskúšal len pred pár dňami dokončenú trasu. N...   Celý článok
 Švajčiarsko - Engadin - Maloja - Val Forno  Hneď za Malojou v smere na Chiavennu, ešte skôr než začnete v serpentínach prudko klesať treba odbočiť doľava na parádne veľké a bezplatné parkovisko. Odbočka je označená. Odtiaľto vedie cesta ku jazeru Lej Cavloc, ktoré patrí k najkrajším široko ďaleko ale samozrejme nie ďalej ako je Val di Campo :) Keďže ma čaká dlhý deň nešpekulujem a idem po ceste, miestami štrk, inokedy asfalt. Dá sa ísť aj chodníčkom ale potom treba ísť okolo jazera. Popri malej reštaurácii so slnečnou terasou len prefrčím. Ne...   Celý článok
 Taliansko/Švajčiarska hranica, Livigno, Engadin Aj keď o parádnej túre cez dolinu Valle del Monte tu už bola reč teraz si predstavíme ďalší bajkový okruh využívajúci túto trasu. Čakajú na vás dva výšlapy aj s tlačením a odmenení budete hneď dvoma veľkolepými zjazdami. Popri tomto nebudete drieť gumy na viac ako dvoch kilometroch asfaltu a celkové stúpanie tiež nebude extrémne: iba cca 1300v.m. Na túru sme vyrážali od parkoviska pri dolnej stanici lanovky na Diavolezzu, samozrejme pri štarte z Livigna sa len napojíte na okruh a zjazdy aj stúpania si dá...   Celý článok
 Taliansko - Švajčiarska hranica južne od Livigna. Val Viola, Val di Campo, Terra Magnifica, Livigno Alps, Corno Dosdé 3232m.n.m. Vyrážam na bajku  z dobre známeho parkoviska Sfazú na švajčiarskej strane medzi Poschiavom a passom Bernina. Šotolinou sa cez Val di Campo dostávam hore až na Švajčiarsko-Taliansku hranicu. Úseky na záverečnom traily musím samozrejme tlačiť, nevadí vynahradím si to cestou nazad. Po ceste mám viacero chát: Saoseo v doline Val di Campo, za hranicou je Rifugio Viola a odtiaľ mierim k tretej chate: Rifugio Federico Valgoi ktoré spravuje rod...   Celý článok
Začínam optickým blufom, lebo tento úvodný obrázok nie je skutočný, ale práve to je Šaňov štýl fotografie: vyvolať emócie, ktoré vedú k otázkam.   Profesionálny fotograf vraj zásadne odmieta robiť obrázky, ktoré nezodpovedajú realite. Ale má aj málo porozumenia pre iný druh fotografie. U profesionálov je rozšírená mienka, že obraz, ktorý je digitálne zmenený, je bastard.   Je to ale naozaj tak? Veď predsa Šaňo sám bol profi horský vodca, pozná realitu hôr naspamäť a skúsil ju aj na vlastnom tele. A predsa vidí hory aj z iného uhla pohľ...   Celý článok
 Ofenpass sa nachádza vo Švajčiarsku v cípe kde sa stretávajú hranice troch štátov: Talianska, Rakúska a Švajčiarska. V úžasnom a nedotknutom prostredí Švajčiarskeho národného parku vedie cesta spájajúca dolinu Munstertal so Švajčiarskom. Cez Ofenpass musia rovnako prejsť všetci, ktorí v zime mieria do Livigna v smere z Južného Tirolska. Passo Stelvio je totiž v zime uzavreté, cez Ofenpass sa dá jazdiť celoročne.   Toto miesto obklopené úžasnou prírodou je dobrým tipom na podniknutie niektorej z populárnych bajkových túr, na svoje si tu prídu aj pe...   Celý článok
Švajčiarsko - Engadin - Pontresina - Val Roseg Čo som sa tu už napísal o skialpových možnostiach tejto doliny. A ono to je super, že si to nikto poriadne nevšimol. Ludia jazdia skialpovať do japonských lesíkov, na Lofoty či do iných neďalekých nórskych končín, prípadne si odskočia na týždeň na Kamčatku. Však tie Alpy ( 2000km dlhý pásik kopcov) sú už také okukané a infraštruktúrou prepchané :))) Ale no. Dobre tak. Ono ja stopu prešlapávam rád a zostane to tu všetko pre mňa. A zase keď sa spraví podmienka tak mi frírajdisti z Corvatschu pomôžu a ob...   Celý článok
 Dve také blízke aktivity a zároveň také odlišné. Prešlapávam si stopu vo Val Roseg smerom ku lyžiarskemu stredisku Corvatsch. Snehu je veľa. Hrozia lavíny. Otáčam sa. Celkovo tri razy dnes. Frírajdista zhora neprišiel žiadny. Pomohlo by mi to. Pozorovať jeho stopu ako sa zarezáva do svahu, a čo na to sneh...   Deň potom. Počasie je krásne a ja dávam ďalší pokus prebiť sa masou nového snehu hore. Dostávam sa vyššie ako včera, aj vďaka lepšej viditeľnosti. Pokúšam sa netradične ísť viacej vpravo, ale zastavuje ma krátky úsek strmšieho svahu. Oto...   Celý článok
TOP of The World - tak nazýva St. Moritz sám seba na reklamných plagátoch a v prospektoch. Už zajtra tu začnú majstrovstvá sveta v zjazdovom lyžovaní. Tento šport nie je Vetroparketa, ale keď sme už tu, pozrime sa aspoň, kde sa to budú naše dievky a chlapci šmýkať. St. Moritz je miesto, ktoré by sa z prírodného hľadiska dalo nazvať takým malým rajom na zemi alebo aj prírodným zázrakom. Do tohoto nádherného údolia s krásnymi jazerami, kopcami a zákutiami sa však už pred rokmi zamilovala smotánka tohto sveta, a tak popri tých zákutiach tu odvtedy aj čo-to...   Celý článok
 Táto zima opäť Engadinu nepraje, našťastie snehový základ ešte z novembra stvrdol poriadne a tak sa v oblasti Julierpassu dajú podnikať základné túry. Hmm človeku to príde možno obmedzené, stále chodiť do jednej oblasti, hlavne keď nie je o moc väčšia ako Vysoké Tatry :) Tieto obrázky vznikli pred týždňom. Teda už to nie je úplne aktuálny aktuál. Odvtedy niečo pripadlo. Pozakrývalo kamene. Najbližšie to bude zaujímavé. Ktovie kedy bude najbližšie. Blížia sa Majstrovstvá sveta v zjazdovom lyžovaní a tie budú práve v St. Moritzi...    Julie...   Celý článok
 Švajčiarsko - Engadin - St.Moritz - Julierpass   Pri predstavovaní základných skialpových cieľov v oblasti julierpassu sa dnes vyberieme na južnú stranu od Hospicu La Veduta. Tu som zaparkoval. S lyžami v ruke prebehol cez cestu a pripol lyže hneď vedľa nej. Julier ponúka absolútny skialpový luxus.  Po výšlape do sedielka pod Coluonasom s výhľadom na zamrznuté jazero nasledoval krátky zjazd na pásoch. Potom dolinkou smer fuorcla Grevasalvas. Ešte pred ňou som odbočil vpravo smer Emmat Dadaint a podľa snehových podmienok som sa snažil natiahnuť čo najid...   Celý článok
 Švajčiarsko - St. Moritz - Julierpass skialparena   Tá úžasná rozmanitosť a dostupnosť skialpových cieľov Julierpassu ma neprestáva nadchýnať. Táto túra je spracovaná z archívu z roku 2016 - (4. marec). Parkovali sme pri Hospici La Veduta. Oproti parkovisku sa prejde cez cestu, zapnú sa lyže a šlapeme. Najprv do sedielka pod Coluonasom. Odtiaľto sa pustíme na pásoch ku zamrznutému jazeru. Náš cieľ je tentoraz Piz dEmmat Dadora. Ten pravý kopec z dvojice krásavcov s čudáckymi menami. Od jazera hore členitým terénom. Podklad je tu vápencový. Pripom...   Celý článok
 Švajčiarsko - Engadin - St.Moritz - Berninapass   Začiatkom zimy ale aj v obdobiach nedostatku snehu je túra týmto smerom jedným z istých tipov. Vyráža sa z parkoviska (2230m.) pod passom Bernina v smere od Pontresiny. Parkovisko je napravo od cesty. Hneď vedľa premáva známy Unesco vláčik a kúsok dole je berninské lago Bianco. V čase tejto túry boli na jazere desiatky korčuliarov, ktorí využívali tvrdý a hladký prírodný ľad. Svahy smerom na Sasal Mason majú severnú orientáciu. Koncom decembra do nich veľa slnka nezasvieti a v čase tejto túry už bo...   Celý článok
 Švajčiarsko - Engadin - Pontresina - Val Roseg O ľadovcovej jaskyne vo Val Rosegu som tu písal už minulý rok.  V lete vznikajú pôsobením vody a potôčikov ktoré podmývajú ľadovec zaujímavé jaskyne a rôzne ľadovcové útvary. Všetko je o to zaujímavejšie, že v zime, keď v jaskyni potoky netečú dá sa ísť do jaskyne všetko pekne v kľude pozrieť. Dostanete sa takto pekne ľadovcu pod kožu a pohľadkáte si ľad pekných pár tisíc rokov starý. Pôsobením vody sa z roka na rok všetko rýchlo mení a tak som využil príležitosť a navštívil jaskyne aj po r...   Celý článok
 December v Engadine. už tradičné suchoty. Našťastie sneh napadol v novembri. Všade tvrdo, ľadovo, doskovo. No nechoď na túru keď môžeš. Vyrážam od parkoviska pod Julierpassom v smere od Silvaplany.(cca 2170m.) Slúži ako východisko na túru predovšetkým na Piz Lagrev. Severná orientácia svahov zaručuje často dobré podmienky. Od auta to vôbec nevyzerá, že sa dá. S veľkou dávkou nadšenia a lásky sa ale dá v pohode. V strmom svahu popri ľadopáde používam haršajzne. Na plošine nad ľadopádom odbočujem z klasickej výstupovej trasy doľava. Stúpam hore...   Celý článok
Švajčiarsko - Engadin - St.Moritz - Val Roseg - Chamanna Coaz 2587m. Skialpové možnosti v Engadine sú veľkolepé. Nie každý preto zablúdi do záveru údolia Val Roseg na chatu Coaz. Napriek svojej odľahlosti a pomerne komplikovanému prístupu však bola táto chata pred časom pasovaná časopisom Alpin ako jednu z najlepších skialpových chát v Alpách. V zime býva Chamanna Coaz otvorená podľa snehových podmienok cca od polovice februára do začiatku mája. Možnosti túr v dobrých snehových podmienkach sú výborné. Väčšina z nich ale vedie po ľadovci a tak je pot...   Celý článok

Val Chamuera MTB

14.09.2016
 Švajčiarsko - Engadin: Diavolezza (parkovisko) - Val de Fain - Alp Stretta - Fuorcla Chamuera - Alp Prunella - Serlas - La Punt - Samedan Po tom, ako sme s Mirom už prejazdili všetky zaručené a odporúčané bajkové pecky v okolí, prišiel čas aj na trošku objavovania. Cez voľný deň nie je potrebné vždy hnať sa autom ďaleko, hlavne keď v blízkosti čakajú neobjavené končiny. Jedným z takýchto tipov sa javila aj obrovská a dlhá dolina v horskom pásme medzi Livignom a Engadinom. Vedie tadiaľ turistická značka, ale kto už sa vyberie peši do takej diaľky? Vedel...   Celý článok

Zoznam článkov od 1 do 20 (z 106) >>
Sportful | Eshop so športovým oblečením
©  Vetroplachmagazin 2007 - 2017  |  designed by MVM Trade s.r.o.